Voorwaarden en condities - België

Huidige contract taal: Nederlands Andere mogelijke contract talen zijn: English, Svenska, Deutsch, Français, Dansk, Norsk. Klik hier om de contract taal te veranderen.

Uw valuta is EUR.

Geldigheid van het contract

De volgende overeenkomst tussen de klant (U) met een minimum leeftijd van 18 jaar en de verkoper (Tailor Store) is bij het maken van een aankoop via de website van de Tailor Store (hierna website genoemd) wettelijk bindend tot anders is besloten. Voor andere soorten overeenkomsten vragen wij u om alstublieft eerst contact met ons op te nemen voordat u uw aankoop plaatst. Zodra de bestelling door u is geplaatst zal Tailor Store een bevestigingsmail sturen naar het e-mailadres zoals in uw klantenprofiel is genoteerd. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om ons van een functionerend e-mailadres te voorzien en de bestelbevestiging met het oog op eventuele fouten zorgvuldig na te kijken. Het is belangrijk dat u direct contact met ons opneemt als u verdere details in uw bestelling wilt veranderen of corrigeren. Zodra een handgemaakt kledingstuk is geknipt (b.v. de productie is begonnen)kunnen er geen veranderingen meer worden doorgevoerd. Informatie over de status van de bestelling is op elk moment via het klantenprofiel verkrijgbaar. Zodra de bestelling is verzonden zal een bevestigingsmail met mogelijke traceerlink naar de klant worden verstuurd. Op het moment dat de klant de ontvangstbevestiging heeft ontvangen zal het contract als afgesloten worden beschouwd.

Bestelling

De getoonde kledingstukken representeren alleen een visualisatie. Het uiteindelijke product kan enigszins afwijken in constructie en kleur. De kleurweergave kan verschillen van scherm tot scherm waardoor de afbeelding geen exacte kleur referentie is, maar als een indicatief middel moet worden beschouwd. Als u het stof wilt zien en voelen raden wij u aan om een stofstaal te bestellen op onze website onder het menukopje stoffen.

Prijzen

De prijzen zoals op de website worden vertoond zijn inclusief 21% BTW. Het totale bedrag van de bestelling zal bij de kassa worden getoond en er worden geen bijkomende kosten gerekend. Het verzenden van de bestelling is altijd belastingvrij in de EU. Het BTW nummer van de Tailor Store EU is BE 0654.772.863.

Betaling

De volgende betaalmogelijkheden zijn verkrijgbaar:

  • VISA of Mastercard. Via de betaalservice Paynova, welke PCI-DSS-gecertificierd is. Paynova behandelt en beschermt alle gevoelige creditcard informatie, die met een SSL-technologie gecodeerd is. Geen bijkomende kosten.
  • Paypal

Zodra de waarde van de bestelling is betaald zal het verwerken van uw bestelling in gang worden gezet. Als u betaalt met uw creditcard of een andere directe betaalmethode zal het totale bedrag van de bestelling direct worden afgerekend.

Cookies en veiligheid

Een cookie is een kleine, verwijderbare file met gegevens die in de browser van uw computer wordt bewaard. Cookies staan toe dat u een bestelling op onze website kunt plaatsen en staan ons toe om uw online surf- en winkelbelevenis te verbeteren.

Wij gebruiken bijvoorbeeld cookies om:

  • De producten in uw mandje te onthouden
  • De land en taal instellingen te controleren
  • Bezoekersstatistieken en –gedrag te analyseren

U kunt ervoor kiezen om uw computer elke keer een waarschuwing te laten sturen als er een cookie wordt verzonden of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te zetten. U kunt dit in de instellingen van uw browser (bijvoorbeeld Internet Explorer of Mozilla) doen. Elke browser verschilt een beetje, dus bekijk daarom het help menu van uw eigen browser voor de juiste manier om uw cookie instellingen aan te passen. Als u de cookies uitzet heeft u geen toegang meer tot vele functies die onze website belevenis meer efficiënt maken en de meeste van onze diensten zullen niet goed functioneren.

Levering

Op het ogenblik dat u een bestelling plaatst, krijgt u informatie over de geschatte levertijd. Deze hangt af van de actuele productietijd en van de tijd die nodig is om een bestelling van de productielocatie in Sri Lanka naar u te verzenden.

De levertijd kan niet gegarandeerd worden, maar is slechts een schatting. We volgen de productie, de luchtvracht en leveringen op de voet, en doen er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk te kunnen leveren.

We zijn niet aansprakelijk voor eventuele schade, ongemakken of kosten naar aanleiding van een te late levering.

Voor niet opgehaalde pakketten brengen wij u 34.95 € in rekening. Zorg er daarom altijd voor dat uw bestellingen binnen 14 dagen vanaf het moment dat uw pakket op het postkantoor is aangekomen ophaalt.

Wanneer uw bestelling is aangekomen bij uw lokale vervoerder, krijgt u een automatische e-mail met track & trace-informatie van ons. Via uw eigen account kunt u op elk moment de status van uw bestelling volgen.

Recht om te annuleren

Volgens de Zweedse consumentenwetten over overeenkomsten op afstand en bij huis-aan-huis verkoop overeenkomsten heeft u als klant het recht om aangekochte goederen van ons te weigeren. Het recht op weigering kan naar Tailor Store Sweden AB, Org.Nr. 556697-7061, Garnisonsgatan 48, 254 66 Helsingborg, Zweden worden verstuurd. Als u producten heeft besteld die naar uw wensen zijn aangepast, zoals bijvoorbeeld een op maat gemaakt overhemd, polo, chino, jas of boxershort vervalt het recht om te weigeren. Het recht om te weigeren is niet geldig als de aankoop een waarde van minder dan 30 euro heeft en is alleen geldig als de goederen in een ongebruikte staat worden geretourneerd. U heeft het recht om de overeenkomst te beëindigen door binnen 14 dagen van de dag van uw aankoop of binnen 7 werkdagen na de dag van de overeenkomst een bericht naar Tailor Store te sturen. Dit recht geldt niet voor handgemaakte producten zoals op maat gemaakte overhemden, polo’s, chino’s, maatpak, jassen of boxershorts als deze zijn gemaakt om aan uw wensen en behoeften te voldoen. Wees u zich er alstublieft van bewust dat het maken van uw overhemd een paar uur na het plaatsen van uw bestelling begint en dat hier productiekosten bij betrokken zijn. Elke poging om onze diensten te misbruiken zullen onder de toepasselijke wet tot het uiterste worden vervolgd.

Tolerantiegrenzen

De handgemaakte producten van de Tailor Store worden altijd naar de door u geleverde maten gemaakt. Als u kiest voor lichaamsmaten worden de maten aan de door u geselecteerde pasvorm (smal/taps, normaal/standaard of ruime pasvorm) aangepast. Als u kiest voor de overhemdmaten optie moeten de maten van uw nieuwe overhemd hetzelfde zijn als van het originele overhemd. Wij kunnen echter niet garanderen dat de zomen en het design identiek aan het originele overhemd zijn. Wij accepteren over het algemeen kleine variaties van de originele maten.

We kunnen niet garanderen dat het kledingstuk in een standaardmaat de perfecte pasvorm heeft en daarom raden wij u aan om uw persoonlijke maten hiervoor in de plaats te gebruiken. Het aantal knopen kan variëren afhankelijk van de grootte van het kledingstuk. De kleermaker kiest de beste oplossing voor elk uniek kledingstuk. Soms kiest de kleermaker ervoor om de onderste knopen om esthetische redenen te verbergen. Dames overhemden krijgen soms een extra verbogen knoop tussen de borstknopen om openingen te voorkomen. Het is in sommige gevallen mogelijk dat er nog zichtbare krijtstrepen of strijkplekken op het kledingstuk zitten, maar deze verdwijnen meestal zonder extra behandeling tijdens de eerste wasbeurt. Kledingstukken die van verschillende rollen stof zijn gemaakt kunnen kleine kleurverschillen hebben vanwege de normale variaties tijdens het verkleuringproces. Neemt u bij andere problemen alstublieft contact met ons op zodat we samen een oplossing kunnen vinden.

Garantie

Als de maten of het ontwerp van het handgemaakte kledingstuk dat u heeft besteld niet met uw bestelling overeenkomen, door andere redenen dan hierboven genoemd, bieden wij u een gratis nieuw product aan door uw klantenprofiel krediet te geven. Let hierbij op dat ongebruikte kredieten op uw Tailor Store klantenprofiel na 1 jaar zullen verlopen. Tailor Store neemt ook de kosten voor het retourneren op zich onder de voorwaarden dat u het handgemaakte product in dezelfde doos als in geleverd terugstuurt en het verstuurt met de goedkoopst mogelijke verzendmethode. Verder is het de verantwoordelijk van de klant om de juiste maten in het profiel te plaatsen.

Fit guarantee

Tailor Store offers one (1) re-production or adjustment per customer and garment type. The guaratee does not cover products ordered in standard sizes (i.e. Small, Medium, etc). The replacement product should be the same type of garment and have the same value as the original. To fullfill the guarantee we can ask you for pictures of you wearing the garment to help you adjust the measurements. The guarantee does not cover marginal adjustments within our tolerances, or if the delivered garment matches the choosen model, style, fit or design when worn. The guarantee does not apply to business customers (B2B).

If the garment requires minor changes to fit we offer adjustment at a local tailor of your choice up to a specified amount. The amount limits are:

Shirt: 15 €
Polo shirt 15 €
Chinos 20 €
Full suit: 50 €
Suit jacket: 35 €
Suit trousers: 20 €

If the cost for the adjustment exceeds these limits, the additional cost is covered by the customer.

Follow these steps after you have been notified that the garment should be adjusted by a local tailor:

  • Visit a local tailor of your choice and have the adjustments made within 20 days of notification.
  • Send us the receipt/bill which also should specify the adjustments made by email to support@tailorstore.com or by regular mail to our address below.
  • Your expense is credited to your Tailor Store account.


In the cases Tailor Store deems the garment as not adjustable by a local tailor, we will make a new garment without cost.

  • Send the product to Tailor Store within 5 days of receiving the decision. (Shipping is paid by the customer. We do not take responsibility for lost shipments.)

Tailor Store Sweden AB
Att: Adjustments
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sweden

  • Update your measurement profile with the measurements we suggest so that the new garment fits.


Service

Onze ambitie is om onze algemene kosten zo laag mogelijk te houden en hierdoor onze klanten lage en aantrekkelijke prijzen te kunnen bieden. Eén gevolg hiervan is dat we geen telefonische klantenservice aanbieden. Wij handelen al ons klantencontact via de email af en wij zijn gedreven om op werkdagen binnen 24 uur een antwoord op alle vragen te geven. Vult u alstublieft het formulier onder de sectie Klantenservice in voor de snelste reactie.

Persoonlijke informatie

Tailor Store is verantwoordelijk voor de integriteit van de persoonlijke informatie die door onze klanten wordt verstrekt. Uw persoonlijke informatie wordt alleen gebruikt voor interne doeleinden en noch uw persoonlijke gegevens noch uw e-mailadres zal aan derden worden verstrekt. Lees meer over onze privacy voorwarden hier.

Geschillen

Mogelijke geschillen worden beslecht door de Zweedse Geschillencommissie (ARN) of the Onlinegeschillenbeslechting van de Europese Commissie (EU ODR).

ARN: http://www.arn.se/

ARN in andere talen: http://www.arn.se/other-languages/

EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

Overmacht

In het geval van overmacht zal de overeenkomst of wettelijk worden geannuleerd waarbij noch de klant noch Tailor Store recht op enige compensatie heeft of de levertijd zal worden verlengd naar de gelijken van de overmacht. Tailor Store beschouwt het volgende als overmacht: oorlog, mobilisatie, terroristische aanvallen, geblokkeerde stilstand van werk, vervoer obstakels, handelspolitieke maatregelen, nieuwe of aangepaste wetgeving, stakingen, het niet leveren of nog niet leveren van producten door leveranciers van Tailor Store, natuurrampen en andere situaties, gebeurtenissen en omstandigheden die buiten onze controle vallen.